Facebook og markedsføring

Facebook og markedsføring

18/08/2019 Slået fra Af Kristian

Jeg har et lille værksted, hvor jeg laver små brugsgenstande i træ. Det er sådan en hobby, jeg har, og jeg er god til det. Jeg laver små navneskilte, knagerækker, køkkengrej, skuffedelere, kasser og smykkeskrin. Jeg har ganske få kunder og kunne godt tænke mig at få nogle flere.

De, jeg har, er glade for produkterne, de har købt af mig. Jeg kæler da også for dem, når jeg laver dem. Elsker at slibe rammen om en skuffedeler helt glat og ren og, så male den i den farve, som kunden har valgt. (Jeg bruger altid vandbaseret, økologisk maling.)

Kunderne kan se, at det er håndlavet. Og det er de villige til at betale for. Men desværre, så er det som sagt ikke så mange kunder, jeg har.

I gang med markedsføring på Facebook

Min kammerat har sagt, at jeg skal lave noget markedsføring på Facebook. Jeg har en side på Facebook, som viser billeder af produkterne, jeg laver. Den side har da også ca. 100 følgere, men den har ikke genereret nogen salg endnu. Måske kommer det. Men jeg kan jo ikke vente i flere år. Jeg har brug for at kunne finansiere min hobby.

Hvad er et Facebook Boost?

Nogle gange, når jeg er inde på min personlige profil for at sludre med venner, jeg har der, kommer der sådan en annonce frem, der siger, at min post, på min side med billederne er blevet set af så og så mange mennesker, og at jeg bør booste den, så flere mennesker ser den. Nu ved jeg ikke helt, hvad et Facebook boost er, og hvordan det fungerer, så jeg er lidt i vildrede. Rygterne går på, at et boost når ud til venners venner, men at det kan koste mange penge. Og det har jeg simpelthen ikke råd til. Og jeg er ikke sikker på, at det vil ramme de mennesker, som muligvis kunne blive kunder i min lille forretning.