Opmagasinering efter skybrud

Opmagasinering efter skybrud

27/07/2012 Slået fra Af Erasmus

Et voldsomt skybrud ramte for nogle måneder siden området, hvor vi har et sommerhus. I første omgang skete der ikke noget med huset, men flere af de omkringliggende huse havde fået mindre eller større vandskader. Da vi en søndag morgen hørte om skybruddet i radioen, pakkede vi straks bilen og kørte nordpå. Vi var egentlig ikke særligt nervøse for vores eget sommerhus, for hvis der var sket noget med det, ville vi være blevet ringet op af ham, som holder øje med huset, men vi havde brug for selv at konstatere, at alt var i orden.

Skæbnen ville dog, at en efterårsstorm ugen efter gik over området, og denne gang slap vi ikke for skader på sommerhuset. Vi blev ringet op en sen aften af vores ”opsynsmand” og fik den kedelige besked at taget havde løsnet sig, og hvis stormen ikke aftog indenfor de næste timer, var der stor risiko for, at taget ville rive sig helt løs. Jeg bad ham om at tilkalde assistance og kørte derefter op til huset. Da jeg nåede frem, var halvdelen af taget fløjet langt væk, men heldigvis stilnede stormen af, så vi kunne få sikret resten af taget og afdækket der, hvor taget var væk.

Vi er selvfølgelig ærgerlige over situationen, men vi er heldigvis godt forsikret, så der bliver ikke tale om et stort økonomisk tab for vores vedkommende. Men stormskaden giver os en del arbejde forstået på den måde, at vi skal have flyttet møblerne fra førstesalen, så de ikke tager skade under den kommende renovering af taget. Derfor skulle vi finde et depotrum, som vi kan leje til opbevaring af møblerne, indtil taglæggerne er færdige, men heldigvis er der mulighed for opmagasinering i Aalborg, og der har jeg booket et depotrum foreløbig for tre måneder. Jeg blev positivt overrasket over standarden og sikkerheden i firmaet. Der er garanti for, at rummet er tørt, har konstant temperatur og er tyverisikret. Så jeg ser faktisk frem til ved selvsyn at konstatere, at vores møbler vil få de godt i det depotrum.

I dag har jeg talt med ejeren af lagerhotellet, for jeg har haft vanskeligheder med at finde en vognmand, som kan transportere møblerne til opbevaring i Aalborg – hos BoxIt. Det vil sige, at jeg synes, prisen er for høj. Derfor tænkte jeg, at ejeren af lagerhotellet måske havde kendskab til en billigere løsning af flytningen. Og det havde han, han har nemlig en aftale med en lokal vognmand herude i vores område, og han benyttes ofte af sommerhusejerne i forbindelse med ønske om opmagasinering i Aalborg eller afhentning af nyindkøbte møbler. Han kører sågar også på lossepladsen med gamle møbler og andet bohave, og hans pris på opgaven for mig er betydeligt mindre end vognmændene i Aalborg.

Så jeg er rimeligt tilfreds, vores møbler transporteres til opmagasinering i Aalborg i morgen og håndværkerne begynder at lægge tag på sommerhuset på mandag. Nu krydser vi fingre for, at arbejdet bliver færdiggjort inden jul, for vi har inviteret hele familien på juleferie i det skønne nordjyske.